Etykiety

pidżi (35) ptaki (30) dolina odry (23) gęsi (23) motyle (23) niszczenie przyrody (23) Turawa (22) ważki (22) bociany (21) drapole (20) mewy (20) stada (19) góry (16) siewki (14) dewastacja (10) owady (10) rajd ptasiarzy (10) stado (10) zmiany klimatyczne (10) gogolin drzewa (9) przeloty (9) rolnictwo (9) księżyc (8) dzierżno (7) las (7) migracja (6) myślistwo (6) plaskowyż głubczycki (6) Utrata (5) osadniki Strzelce Op (5) stawy tułowickie (5) osadniki (4) parki narodowe (4) storczyki (4) łabędzie (4) żołny (4) żuraw (4) biegus zmienny (3) bocian (3) błotniak łąkowy (3) cyraneczki (3) gogolin kamieniołomy (3) las naturalny (3) modliszki (3) piotrówka (3) rzeka (3) sokół wędrowny (3) wróble (3) wycinki (3) zrównoważony rozwój (3) Jesioniki (2) Park Narodowy w Austrii (2) Rogów Opolski (2) biała (2) dziki park (2) dęby (2) kotlarnia (2) mppl (2) nietoperze (2) ochrona przyrody (2) orlik (2) park w Rogowie (2) raniuszek (2) rybołów (2) rzekotka (2) wydmy (2) łączki A4 (2) Białowieża (1) Strzeleczki (1) ambona (1) bagno (1) bewiki (1) blotniak stepowy (1) brzegówki (1) budki dla jerzyków (1) czapla (1) drapolicz (1) erozja (1) gąsiorowice (1) jemioła (1) kotewka (1) krasowa (1) krynica morska (1) kumak (1) kurhannik (1) kwiecień (1) mamidło (1) mochów (1) ochrona (1) ojcowski park narodowy (1) opryski (1) oprzędy (1) postrzałek (1) rozlewiska (1) rybitwa (1) siwerniak (1) stepowienie (1) storczyk blady (1) strach na ptaki (1) szpak (1) słowacja (1) trzmiele (1) uhla (1) wejmutka (1) widmo brockenu (1) zabezpieczenia antykolizyjne dla ptaków (1) zaćmienie słońca (1) znaczki skrzydłowe (1) znaki (1)

czwartek, 3 sierpnia 2017

coś tam lata......aaaa, to kolory :-)

Będzie kolorowo, troszkę fotek porobiłem , parę ciekawych miejsc odwiedziłem więc trza zostawić ślad w niniejszym wpisie. Potem za jakiś czas gdy sobie będę wspominał twarz ma się uśmiechnie patrząc na moc kształtów i barw uwiecznianych podczas terenowych eskapad.
Przy okazji wspomnę że na początku września minie pełne pięć lat mych wspominek - jak to szybko zleciało, łoooooo
Zacznę od najstarszych fotek z lipca
łąkowy myśliwy
Boćki już zaczęły migrację i troszkę żal że zbliża się jesień. Z drugiej strony nadchodzi najlepszy czas na obserwację ptasich rzadkości - mam nadzieję że i w tym roku jesienny przelot zaskoczy mnie czymś ciekawym.
samiec kląskawki
jakieś 2 tygodnie temu zachęcony przez kolegę Waldemara odwiedziłem piaskownie na polsko-czeskim pograniczu. Jeszcze dobrze nie wysiadłem z auta i wiedziałem że będzie co oglądać :-)

ponad 100 nor brzegówek
Jaskółki mają nieciekawą sytuację - lęgi na terenie czynnej piaskowni są dla nich śmiertelną pułapką......
tutaj jest bezpieczniej a iłowe skarpy uwielbiają baaaardzo egzotycznie upierzone koleżanki
żołny
Podczas dwugodzinnej wizyty naliczyłem cn 6 zajętych nor. Ptaki często karmiły co nie dziwi gdyż młode w tamtym czasie były prawie gotowe do wylotu.
Starałem się im nie przeszkadzać ptakom co nie było trudne mając na uwadze fakt , że na terenie piaskowni dość blisko nor cały czas pracują maszyny i ludzie więc ptaki chcąc nie chcąc dystans ucieczki mają niewielki.
parka
śliczności których nie lubią pszczelarze
wraca z ważką w dziobie z polowania
Na tą chwilę to chyba największa na śląsku kolonia- te ptaki nigdy nie będą u nas częste bo miejsc lęgowych nie jest zbyt wiele a i pokarmu (owadów) raczej nie przybywa. Miło więc popatrzeć kilka razy w roku na te pierzaste klejnoty.
Poniżej jeszcze inne stworzenia spotkane w piaskowni i lecimy na Turawe.
wonnica piżmówka - dawno jej nie widziałem
lato, lato, lato ach to ty......zdaje się nadawać trznadlik
Początkiem sierpnia w terenie robi się już cichawo - trzeba będzie poczekać ponad pół roku na ptasi gwar i świergot......
Tymczasem na Turawie wodę lekko spuścili i widać migrujące siewki. Jeżdżą ludzie czesać błotniste brzegi od strony Szczedrzyka, pojechałem i ja.
Spotkałem kolege Jurka z którym miło pogawędziłem a i parę ciekawych obserwacji też zaliczyłem.
Najciekawszym ptokiem wyjazdu według mojego subiektywnego osądu został kani czarna - niestety bez foty.
Inne udokumentowane poniżej:
blotko i łany manny mielec
Dwaj myśliwi
pigmej rezydent ( od wiosny tam siedzi)
klucz gęgaw
dostojka (większa?)
paziu z wału
kwitnący grzybieńczyk - stosunkowo nowy gatunek w składzie roślinności zbiornika
młody bieliks
Wracam z Turawy.
W zeszłym roku znalazłem miejscówkę gdzie przed odlotem gromadzi się sporo turkawek. W tym roku też odwiedzam zlotowisko bo może jakieś fajne stadko się zbierze albo uda uwiecznić drapolowy atak? :-)
turr-turrr
dla mnie chyba najładniejszy gołąb spotykany w Polsce
Turkawki to ostatni punkt dzisiejszych wspominek - na pożegnanie pocztówka z okolic Gogolina i wczorajszy księżyc. Warto się przyglądać północnemu niebu gdyż pora na perseidy zaczyna się robić idealna. Maximum przypada na 12-13 sierpnia wiec życzę sobie i moim przyjaciołom pięknych obserwacji astro!
podwieczorek za Kociną
dopełnia się
Nerka.
Wasz Zielony Świergol


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz