Etykiety

pidżi (34) ptaki (30) motyle (23) Turawa (22) gęsi (22) niszczenie przyrody (22) ważki (22) bociany (21) drapole (20) mewy (20) stada (19) dolina odry (18) góry (16) siewki (14) dewastacja (10) owady (10) rajd ptasiarzy (10) stado (10) zmiany klimatyczne (10) gogolin drzewa (9) przeloty (9) księżyc (8) rolnictwo (8) dzierżno (7) las (7) migracja (6) myślistwo (6) plaskowyż głubczycki (6) osadniki Strzelce Op (5) stawy tułowickie (5) Utrata (4) osadniki (4) parki narodowe (4) storczyki (4) łabędzie (4) żołny (4) żuraw (4) biegus zmienny (3) bocian (3) błotniak łąkowy (3) cyraneczki (3) gogolin kamieniołomy (3) las naturalny (3) modliszki (3) piotrówka (3) rzeka (3) sokół wędrowny (3) wróble (3) wycinki (3) zrównoważony rozwój (3) Jesioniki (2) Park Narodowy w Austrii (2) Rogów Opolski (2) biała (2) dziki park (2) dęby (2) kotlarnia (2) mppl (2) nietoperze (2) ochrona przyrody (2) orlik (2) park w Rogowie (2) raniuszek (2) rybołów (2) rzekotka (2) wydmy (2) łączki A4 (2) Białowieża (1) Strzeleczki (1) ambona (1) bagno (1) bewiki (1) blotniak stepowy (1) brzegówki (1) budki dla jerzyków (1) czapla (1) drapolicz (1) erozja (1) gąsiorowice (1) jemioła (1) kotewka (1) krasowa (1) krynica morska (1) kumak (1) kurhannik (1) kwiecień (1) mamidło (1) mochów (1) ochrona (1) ojcowski park narodowy (1) opryski (1) oprzędy (1) postrzałek (1) rozlewiska (1) rybitwa (1) siwerniak (1) stepowienie (1) storczyk blady (1) strach na ptaki (1) szpak (1) słowacja (1) trzmiele (1) uhla (1) wejmutka (1) widmo brockenu (1) zabezpieczenia antykolizyjne dla ptaków (1) zaćmienie słońca (1) znaczki skrzydłowe (1) znaki (1)

poniedziałek, 28 marca 2016

Poświątecznie

Święta , święta i po świętach, fajnie było, pogoda dopisała a i w terenie deko podziałałem.
Zacznę od kolorowych florencjuszy wiosennych.
aspekta ;-)
Następny zawodnik został ptakiem marca - bekasik bo o niego chodzi nie jest w tym roku na razie specjalnie często spotykanym gatunem przez ludzi z branży. Mnie się udało go wydeptać na stanowisku gdzie w zeszłym roku też pobywał.
widać gada :-)
Warunki do focenia (w sobotę) nędzne dlatego i fotka tylko dokumentalna.
dobre i tyle :-)
W niedzielę objeżdżałem na szybko (między śniadaniem świątecznym a obiadem) dolinę Odry i przyległości. Cosik tam widziałem:
para płaskich na osadnikach
rożeniec
para gęgaw
Chętnie zaglądam na osadniki koło Krasowej gdzie zawsze coś ciekawego wpadnie w oko lub ucho - tym razem oprócz ptakenów z fot wysłyszałem podróżniczka dla którego to miejsce jest stałym i długoletnim stanowiskiem lęgowym. W trzcinowisku gdzie śpiewał niebieskogardły słowik pokazał mi się niespodziewanie rudy lissssu.
zamaskowany lisu
Wracając z osadników zatrzymałem się na zbiornikach w Rozwadzy. Tam jak tradycja ostatnich lat nakazuje pustki mocne, ale humor poprawiła grupka małych zorro :-)
Dawaj kase gościu! :-)
remiz w typowej dla siebie scenerii
Dziś umyśliłem sobie wyprawkę na zielone użytki koło Łąk Kozielskich. Bujało tam stado droździków ale bestyje straśnie płochliwe były i nie pozwoliły se na zrobienie nawet dokumentalnej foci. Fajny teren którego jeszcze nie pokazywałem - na łączkach podlanych z deczka tokowało z 5 par czajki.
Potem bujnąłem na "jara" za Leśnicę. Teren bardzo urokliwy położony w masywie pagórka GŚA :-)
Głębokie jary, żródliska i bukowe lasy to piękny teren do spacerków przyrodniczo-krajoznawczych.
Zrobiłem w tym pofalowanym terenie ok 7 km z buta zaliczając spotkania m.in z łuskiewnikiem, siniakami i jeleniami.
kawałek podmokłego olsu
 Liczyłem na spotkanie z dzięciołami notowanymi w kartotece, ale mocno wiejący wiatr chyba nie sprzyjał w wykrywaniu wymienionych. Inne rzeczy zrekompensowały w pełni brak doktorów od drzew.
urokliwy pasożyt - łuskiewnik
trochę środowiskowo
buk w buk i z bukiem huk
malownicze jary
nieco suche :-) źródlisko w jarze
Jak się okazało kawałek drogi szedłem skrajem rezerwatu Grafik - ślicznie tam jest i mam nadzieję że jeszcze powtórzę wyprawkę zanim wiosna powie good bye.
Aaaa się jeszcze pochwalę popołudniem poczynioną obserwacją dymówki - co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni ale to tylko wroga propaganda - ja wiem że to musi być TO! :-)
A na pożegnanie jeszcze focia chmary leleni leśnickich:

jelenie
Tak nadejszła nieuchronna chwila zakończenia wspominek światecznych. Mam nadzieję, że czytelnikom, frendom i znajomym ten czas świąteczny przyniósł pozytywne emocje i uśmiech na twarzy!
No to nerka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz