Etykiety

pidżi (35) ptaki (30) dolina odry (23) gęsi (23) motyle (23) niszczenie przyrody (23) Turawa (22) ważki (22) bociany (21) drapole (20) mewy (20) stada (19) góry (16) siewki (14) dewastacja (10) owady (10) rajd ptasiarzy (10) stado (10) zmiany klimatyczne (10) gogolin drzewa (9) przeloty (9) rolnictwo (9) księżyc (8) dzierżno (7) las (7) migracja (6) myślistwo (6) plaskowyż głubczycki (6) Utrata (5) osadniki Strzelce Op (5) stawy tułowickie (5) osadniki (4) parki narodowe (4) storczyki (4) łabędzie (4) żołny (4) żuraw (4) biegus zmienny (3) bocian (3) błotniak łąkowy (3) cyraneczki (3) gogolin kamieniołomy (3) las naturalny (3) modliszki (3) piotrówka (3) rzeka (3) sokół wędrowny (3) wróble (3) wycinki (3) zrównoważony rozwój (3) Jesioniki (2) Park Narodowy w Austrii (2) Rogów Opolski (2) biała (2) dziki park (2) dęby (2) kotlarnia (2) mppl (2) nietoperze (2) ochrona przyrody (2) orlik (2) park w Rogowie (2) raniuszek (2) rybołów (2) rzekotka (2) wydmy (2) łączki A4 (2) Białowieża (1) Strzeleczki (1) ambona (1) bagno (1) bewiki (1) blotniak stepowy (1) brzegówki (1) budki dla jerzyków (1) czapla (1) drapolicz (1) erozja (1) gąsiorowice (1) jemioła (1) kotewka (1) krasowa (1) krynica morska (1) kumak (1) kurhannik (1) kwiecień (1) mamidło (1) mochów (1) ochrona (1) ojcowski park narodowy (1) opryski (1) oprzędy (1) postrzałek (1) rozlewiska (1) rybitwa (1) siwerniak (1) stepowienie (1) storczyk blady (1) strach na ptaki (1) szpak (1) słowacja (1) trzmiele (1) uhla (1) wejmutka (1) widmo brockenu (1) zabezpieczenia antykolizyjne dla ptaków (1) zaćmienie słońca (1) znaczki skrzydłowe (1) znaki (1)

czwartek, 25 lipca 2013

Rossoneri :-)

Nigdy nie byłem wielkim fanem piłki nożnej ale barwy klubowe AC Milanu pasują jak ulał do zobrazowania wyglądu dzisiejszych modeli. Będzie głownie o motylach w czerowono-czarne barwy czyli o kraśnikach. Mam tu u siebie sporo muraw ksero-termo i tam właśnie wybrałem sie ze swoją starą puszka makro na łowy. Nie tylko o kraśnikach będzie choć to one najbardziej mnie "jarały" podczas buszowania po "stepowych murawach".
Najpierw spotkałem modraszka.
modraszek chyba korydon
 Następne w kolejce pozowały kraśniki w różnych układach, solo, dwójkowo i w stadach całych :-)
 kraśnik w kontrze (Zyganea ephieltes czyli kraśnik goryszkowiec)
Dodam że na tym terenie występują przynajmniej 3 gatunki tych ciekawie ubarwionych motyli a jak dodać do tego lśniaka a to nawet sztyry :-)
Znawców kraśnikowatych i inszej braci motylopodobnej poproszę o sprostowanie jeśli wychwycą błędy w ID.
pokaż mi swoją trąbke :-)
 kraśnik goryczkowiec w pełnym kadrze
Sorki, ze niektóre ujęcia nie są zbyt ostre - wiało litelbyt i troche bujało modelami.

Potem przemieściłem sie w inne miejsce i oprócz kraśników pstrykałem też obiekty niekoniecznie skrzydlate.
goździk kartuzek?
prostoskrzydłe wcale nie są takie proste do ID ale tego oznaczono na forum przyroda jako Euthystina brachyptera
polowiec szachownica

mi to wygląda na wietka sp
Ostatnia odwiedzona tego dnia murawa bardzo "kororowo" sie zaprezentowała ze względu na dużą ilość kwitnącego groszku.
kraśniki preferują natomiast inne rośliny- na focie Z.filipendulae








na kwiatach groszu sporo drobnych ciem sie kręciło




Przestrojnik jutrina
Potem już tylko rosso-neri mi sie objawiały :-)
wykowiec? komonicowiec? prawdopodobnie Z.loti czyli krśnnik rogalik :-)
zakochane to widze, ale od kogo żescie som? :-) - od Z.trifolli jak mi napisał kolega Wojtek z FP

kraśniki rzęsinowce wyszły mi w miare ostro- to dosyć rzadki przedstawiciel kraśnikowatych
na podium :-) może być że tu są cn 2 różne gatunki? (Z. trifolli i carniolica)

banda kraśników a mucha skąd tu?
a w tle niebieski skaj - jest ołrajt :-)

w czułków gąszczu - ciekawe czy one na nocleg tak sie zbierają czy godują?
Te czułki oprócz tego że wspaniale odbierają zapachy to jeszcze kraśniki machają nimi na dowidżenija :-)
Zatem "bisdanka" i do następnej relacji z terenu - będzie verrry hot w następnych dniach zatem może się jeszcze raz na makro-łowy wybiorrrę? kto wie..........

PS. Przy okazji podziękowania dla  Anety i Wojtka z FP za pomoc w oznaczeniu "modeli" - aż sie zdziwiłem ile tu mamy gatunków tych pięknych choć niepozornych rozmiarowo motyli :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz