Etykiety

pidżi (35) ptaki (30) dolina odry (23) gęsi (23) motyle (23) niszczenie przyrody (23) Turawa (22) ważki (22) bociany (21) drapole (20) mewy (20) stada (19) góry (16) siewki (14) dewastacja (10) owady (10) rajd ptasiarzy (10) stado (10) zmiany klimatyczne (10) gogolin drzewa (9) przeloty (9) rolnictwo (9) księżyc (8) dzierżno (7) las (7) migracja (6) myślistwo (6) plaskowyż głubczycki (6) Utrata (5) osadniki Strzelce Op (5) stawy tułowickie (5) osadniki (4) parki narodowe (4) storczyki (4) łabędzie (4) żołny (4) żuraw (4) biegus zmienny (3) bocian (3) błotniak łąkowy (3) cyraneczki (3) gogolin kamieniołomy (3) las naturalny (3) modliszki (3) piotrówka (3) rzeka (3) sokół wędrowny (3) wróble (3) wycinki (3) zrównoważony rozwój (3) Jesioniki (2) Park Narodowy w Austrii (2) Rogów Opolski (2) biała (2) dziki park (2) dęby (2) kotlarnia (2) mppl (2) nietoperze (2) ochrona przyrody (2) orlik (2) park w Rogowie (2) raniuszek (2) rybołów (2) rzekotka (2) wydmy (2) łączki A4 (2) Białowieża (1) Strzeleczki (1) ambona (1) bagno (1) bewiki (1) blotniak stepowy (1) brzegówki (1) budki dla jerzyków (1) czapla (1) drapolicz (1) erozja (1) gąsiorowice (1) jemioła (1) kotewka (1) krasowa (1) krynica morska (1) kumak (1) kurhannik (1) kwiecień (1) mamidło (1) mochów (1) ochrona (1) ojcowski park narodowy (1) opryski (1) oprzędy (1) postrzałek (1) rozlewiska (1) rybitwa (1) siwerniak (1) stepowienie (1) storczyk blady (1) strach na ptaki (1) szpak (1) słowacja (1) trzmiele (1) uhla (1) wejmutka (1) widmo brockenu (1) zabezpieczenia antykolizyjne dla ptaków (1) zaćmienie słońca (1) znaczki skrzydłowe (1) znaki (1)

czwartek, 2 maja 2013

maj pono......

.........się zaczął a za oknem cosik nie za bardzo maj mi to przypomina.
dlaczemu ta aura taka przekorna bywa jak człek ma troche czasu coby sie pobujać w terenie to syf sie robi, no dlaczemu??? zapytowywuje...........
No nic, włączyłem se ACpiorunDC żeby sobie humora poprawić i wpisik niniejszy czynie odnośnie dnia wczorajszego.
Po obiadku pojechałem w niedalekie ale jeszcze nie do końca znane mi okolice Strzeleczek (to ci od Hunzitów) i Racławiczek.
Płynie tam fajna rzeczka:  Rzymkowicki Potok i jest trochę hektarów łączek zamokłych nieco czyli takich jak powinny być :-)
Dwa strzały zapoznawcze z tym miejscem:
prawie że podlasie :-)

i nie widać słupów z haj woltydż-em :-)
 Drepcząc po podmoklej łączce zacząłem nagle tańczyc bo myślałem że cosik mnie chce po kostkach kąsać, tak sie jakiś mały pierun zakręcił między moimi gumiakami :-)
To jakiś zaspany derkacz musiał być bo nagle znalazł wyjście z sytuacji i przefrunął pare metrów dalej w trzcinę - ale mnie zefrejdował :-) A też dobrze żem go nie zdeptał.
Takiego zawodnika też tam zdjąłem:
łąkowe UFO lub gili_gili po brzuszku :-)
 Potem skoczyłem w rejon żwirowni koło Dębiny/Mokre zatrzymując się na chwile na polu po którym bujało się kilkanaście pliszek żołtych. I ten stopik przyniósł obserwacje 2 pliszek tundrowych - te na śląsku widziałem chyba po raz pierwszy. Zdjęcie przez lunete wiec typowe diżi-doku.
M.flava.thunbergi 1 z dwóch samców
 Na żwirowni najwięcej latało jaskółek. Próbowałem poczynić jakieś jaskółkowe foto w locie ale fokus w moim szkle zupełnie sie nie nadaje do tego typu akcji - wolne toto w 3 gwizdki i zanim ostrość ustawi model już kilometr dalej poleci :-( A światla też tyle że w listopadzie więcej bywało.
cześć stadka kilkuset ptaków

dymówka
odpoczynek
Obserwowałem też niewielkie ilości siew: 6-7 pisików, cn 10 łęczków (jeden tokował), 2 sieweczki "grzeczne", kwokacza i brodźce śniade i ujęciami tych ptaszków ałwider_zejn mówić będe.
Na jutro zapowiadają dalej pogodową kaszankę toż i na akcje terenowe liczyć chyba nie mogę a bym chciał bardzo bo MPPL czeka :-)
b.śniade, ptak w górnym lewym rogu już w godówce

stadko łęczków
czajnik
 No to nerrra i do zaś.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz