Etykiety

pidżi (35) ptaki (30) dolina odry (23) gęsi (23) motyle (23) niszczenie przyrody (23) Turawa (22) ważki (22) bociany (21) drapole (20) mewy (20) stada (19) góry (16) siewki (14) dewastacja (10) owady (10) rajd ptasiarzy (10) stado (10) zmiany klimatyczne (10) gogolin drzewa (9) przeloty (9) rolnictwo (9) księżyc (8) dzierżno (7) las (7) migracja (6) myślistwo (6) plaskowyż głubczycki (6) Utrata (5) osadniki Strzelce Op (5) stawy tułowickie (5) osadniki (4) parki narodowe (4) storczyki (4) łabędzie (4) żołny (4) żuraw (4) biegus zmienny (3) bocian (3) błotniak łąkowy (3) cyraneczki (3) gogolin kamieniołomy (3) las naturalny (3) modliszki (3) piotrówka (3) rzeka (3) sokół wędrowny (3) wróble (3) wycinki (3) zrównoważony rozwój (3) Jesioniki (2) Park Narodowy w Austrii (2) Rogów Opolski (2) biała (2) dziki park (2) dęby (2) kotlarnia (2) mppl (2) nietoperze (2) ochrona przyrody (2) orlik (2) park w Rogowie (2) raniuszek (2) rybołów (2) rzekotka (2) wydmy (2) łączki A4 (2) Białowieża (1) Strzeleczki (1) ambona (1) bagno (1) bewiki (1) blotniak stepowy (1) brzegówki (1) budki dla jerzyków (1) czapla (1) drapolicz (1) erozja (1) gąsiorowice (1) jemioła (1) kotewka (1) krasowa (1) krynica morska (1) kumak (1) kurhannik (1) kwiecień (1) mamidło (1) mochów (1) ochrona (1) ojcowski park narodowy (1) opryski (1) oprzędy (1) postrzałek (1) rozlewiska (1) rybitwa (1) siwerniak (1) stepowienie (1) storczyk blady (1) strach na ptaki (1) szpak (1) słowacja (1) trzmiele (1) uhla (1) wejmutka (1) widmo brockenu (1) zabezpieczenia antykolizyjne dla ptaków (1) zaćmienie słońca (1) znaczki skrzydłowe (1) znaki (1)

wtorek, 21 maja 2013

Frakcja "niejajeczna" i 2P438

Strzałeczka.
Czy tytuł posta to tajna informacja agenta obcego wywiadu do centrali, ktoś zapytać może. Zanim wiec czytający doniesie uprzejmie na mnie do CBA abo inszych spec służb szybko wyjaśniam o czym wpis ten traktuje.
W zeszłym tygodniu spotkałem pod naszym wysypiskiem stado 14 boćków białych. Stadka tego gatunku w maju to właśnie frakcja nielęgowa (czyli niejajeczna:-))). Taka "frakcja" z daleka prezentuje się jak niżej:
14 stu białoczarnych frędzli :-)


 Udało mi się zauważyć czarny plastik (drugi człon tytułu to właśnie numer obrączki) na goleni jednego z boćków i w trymiga wróciłem tam z lunetą i aparatem by delikwenta odczytać. Za pierwszym razem nie byłem pewien czy dobrze przeczytałem wszystkie znaki a do tego boćki się lekko stremowały moja obecnością.
nieśmiałe boćki
 Już myślałem że po przysłowiowych ptokach bo bociany prawie znikły mi z pola widzenia. Jednak inne przysłowie o szczęściu mądrego inaczej :-) też zafungowało i za chwile dane mi było oglądać ptaki na tle kwitnącego rzepaku.

kolorowy kadr środowiskowy
Całe spotkanie zakończone zostało heppiendem co widać  na poniższej focie :-)
czarny plastik
 Po wprowadzeniu do programu POLRING szybko przyszło info zwrotne: ptak był obrączkowany koło Odolanowa jako jedno z 4 pisklaków w 2010 roku przez Pawła Dolate (specjalistę od boćków właśnie)
Jako osobnik w 4 roku życia buja się jeszcze i kosztuje uroków życia jako singiel bo trochę jeszcze za mały na "TE" rzeczy :-). Za to młodsi od niego nawet do nas wiosną nie mają ochoty wracać i szlajają sie po sawannach Afriki - takie to zwyczaje mają nasze bociany.
I to już koniec bocianiej zajawki. Następna jak obiecałem jakiś czas temu nazad mewowa raczej będzie.
nereczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz